Marketing

A linképítés folyamata és hatása

linképítés, laptop

Egy weboldal felhasználóbarát elérését az online marketing területén rendkívül fontosnak tartják a szakemberek, mivel ez jelentős módon befolyásolja a konverziók magasabb számának az elérését. Ennek egyik nagyon hatékony eszköze a linképítés, ami manapság már nélkülözhetetlen a webshop marketing területén.

A linképítéssel tulajdonképpen a keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek foglalkoznak a marketing cégeken belül. Az ők dolguk tulajdonképpen annak lehetővé tétele, hogy az adott cég internetes honlapjára a lehető legkönnyebben és leggyorsabb módon eljussanak az érdeklődők. Ők elsősorban a cég által forgalmazott termékekkel kapcsolatos, felhasználók által leggyakrabban használt kulcsszavak kifejtésével foglalkoznak. A releváns kulcsszavakat aztán különböző területeken használják fel, mint például a letisztult hivatkozások építése és a különböző PR jellegű cikkek írása.

A honlapok hivatkozásrendszerének felhasználóbaráttá tétele nem egyszerű feladat, ugyanis több szempontot is figyelembe kell enni. Elsősorban az internetes felhasználók fejével kell gondolkodni, hogy megértsük, az adott terméket milyen kulcsszavak által próbálják megtalálni. Ezután pedig a Google keresőmotor preferenciáinak megfelelő hivatkozásrendszerbe kell illeszteni ezeket a szavakat, amelyeket minél egyszerűbb és letisztultabb formában alkalmazva, könnyedén az első helyre törhetünk a Google találatai között. Ez a tulajdonképpeni a linképítés folyamata. Egy strukturálatlan, rendezetlen weboldalra ugyanis kevesebb eséllyel találnak el a felhasználók, mint egy ugyanolyan tematikájú, letisztult és rendezett oldaltérképpel rendelkező holnapra.

A tartós eredmények elérése érdekében a linképítés tulajdonképpen a releváns témában és kulcsszavakkal írt cikkek írására és a professzionális kapcsolatok útján érkező hivatkozásokra épül fel. Ezáltal a keresőmotorok megbízhatóbbnak ítélik meg az adott oldalt, és előnyben részesítik a találataik között.